Бүгінгі таңда мемлекет басшысы Қ.Тоқаевтың тапсырмасы аясында ауданымызда тұрғындарды осынау қиын-қыстау кезеңде жұмыспен қамту үшін аудан аумағында 106 нысан бағдарламаға қосылып, жол жөндеу, әлеуметтік маңызды объектілердің құрылысы, ағымдағы және күрделі жөндеу, су құбырларын, электр желілерін жаңғырту мен жарықтандыру сияқты бағыттарға 11,5 млрд теңге бөлініп отыр. Нәтижесінде, 2000-нан астам жұмыс орны ашылып, «Жұмыспен қамтудың жол картасы» арнайы бағдарламасы аясында аудандық жұмыспен қамту орталығы арқылы 1000-нан астам азаматты жұмыспен қамту жоспарланған.

Алматы облыстық қоғамдық кеңесінің ағымдағы жылдың 11 мамырдағы шешімімен «2020 жылға арналған жұмыспен қамтудың жол картасын» жүзеге асыру барысын қоғамдық бақылау бойынша Алматы облысының комиссиясы бекітілген еді. Оның негізінде Еңбекшіқазақ ауданының мәслихат депутаттары мен қоғамдық кеңес мүшелерінен тұратын 7 жұмыс тобы  жақында 106 нысанның жұмысымен танысып, талдау жасады.

Есік қаласы бойынша мәдениет үйінің күрделі жөндеу, 1500 орындық жаңа мектеп құрылысы, Абай, М.Мәметова, Р.Тоқатаев және 15-тен астам көшелер күрделі, орташа және ағымдағы жөндеу жұмыстармен аудандық мәслихат хатшысы Бекет Ахметов, «Нұр Отан» партиясы аудандық филиал төрағасының бірінші орынбасары Қуат Байғоджаев бастаған топ танысып қайтты.

Сапар барысында Бекет Төлегенұлы анықталған кемшіліктерге тоқталып өтті. Атап айтсақ, жұмыспен қамту орталығы арқылы жолданған азаматтарға бақылау жасалынбаған. Аудандық мәдениет үйінің күрделі жөндеуіне жалпы жос-пар бойынша кезең-кезеңімен 85 адам жұмыспен қамтылу керек. Бірінші кезеңге мердігердің айтуынша, 14 адам алу қажет болған, бірақ бүгінгі таңда орталық арқылы тек 6 адам жолданған болса, оның 4-еуі жұмысқа шықпаған. Осыған ұқсас  жағдайлар барлық нысандарда орын алып отыр. Жолданған азаматтардың бір бөлігі төленетін жалақының аздығынан жұмыстан бас тартса, кейбіреулері мүлдем жолдама алған күннен бастап жұмысқа келмеген. Бұл өз кезегінде жұмыс берушілердің бекітілген кесте    бойынша жұмыс істеуіне кері әсер етуде.

Сонымен қатар, Есік қаласы бойынша жол жөндеу жұмыстары жүргізіліп жатқандығына қарамастан көлік қозғалысы көбейген. Әсіресе, ХҚКО ашылғалы бері Абай көшесінің бойында кептеліс қайта басталған. Ол жөндеу жұмыстарына кері әсер етіп отыр. Осыған орай орташа және күрделі жөндеу жұмыстары жүргізіліп жатқан көшелерді жабу туралы ұсыныс енгізілді.

Алдағы уақытта Р.Тоқатаев көшесінде, Алтын адам аллеясында (жаяу жүргіншелер жолағы) басталатын орташа жөндеу жұмыстарының барлық техникалық талаптарға сәйкес жүзеге асырылуын,  жұмысы аяқталып қалған М.Мәметова көшесінде барлық талаптардың сақталуын қамтамасыз ету қажеттігі туралы да бірқатар ескертулер жасалынды.

Жаңадан жасалған көшелерде бей-берекет қазу, өз бетінше кедергі жолақтарын (лежачие полицейские) салудың алдын алудың да маңыздылығын атап өтті. Аталаған көшелерді қазу жұмыстарын жүргізу, су құбырын өткізу немесе өзге де жол жабындысын бұзуға әкеп соғатын іс-әрекеттерді тек заң талаптарын сақтай отырып, тиісті әкім аппараты мен аудандық тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық және тұрғын үй инспекциясы, жолаушы көлігі және автомобиль жолдары бөлімдерінің хабардар ете отырып, олардың рұқсатымен іске асыру керектігі, осы бағыттағы шараларды күшейтуді тапсырды.

Рейд соңында топ мүшелері Есік қаласында салынып жатқан 1500 балаға арналған жаңа мектептің құрылыс барысымен танысты. Туындап отырған мәселелер бойынша Бекет Ахметов пен құрылыс жұмыстарына жауапты мердігер «BI Group»  компаниясының аталған аумаққа жауапты өкілі тұрғындармен түсіндіру жұмыстары жүргізіліп, олар-дың сауалдарына жауап берді. Тұрғындар негізінен көпжылдық ағаштардың кесілуі, жолдың қалыпқа келтірілуі, мектеп ғимарат мен көпқабатты үйлердің арасында сақталатын ара-қашықтықтың сақталуына байланысты шағымданды. Жобаға сәйкес, құрылыс жұмыстары аяқталысымен мектеп ғимаратының аумағы абаттандырылып, жаңа көпжылдық ағаштар отырғызылатын болады. Көлік құралдарының кедергісіз қозғалысын қамтамсыз ету мақсатында жаңадан асфальт төселеді. 

 

Сардарбек НҰРАДИН

Бейсенбі, 04 Маусым 2020 09:53

Рәміздер - елдігіміздің нышаны

Мемлекеттік рәміздер – еліміздің дербестігі мен тәуелсіздігін күллі әлемге жария етуші әрі мемлекетіміздің өткені, бүгіні және болашағы арасындағы сабақтастықтың жарқын бейнесі. Ол – халқымыздың рухын, ұлттық салт-санасын, қаһармандығы мен даналығын, болашаққа үмітін, арман-тілегін жеткізетін ерекше құнды белгілер болып табылады. Яғни қазіргі таңда ұлттар мен ұлттық мемлекеттердің нағыз өзекті мәселелері экономика, саясат, қорғаныс саласымен емес, керісінше, ұлттың басты құндылығы болып табылатын ұлттық нышандармен де тығыз байланысты.

Мемлекеттік рәміздер ұлттық бірегейліктің қалыптасу тірегі және әрбір мемлекет дамуының ажырамас бір бөлігі болып табылады. Рәміздер тарихы алғашқы қоғамдағы тотемге табынудан бастап, кейін түркілер дәуіріндегі көк бөріге табыну, Орта ғасырдағы хандықтар мен патшалықтардың елтаңбалары мен жалаулары және теңгелеріндегі айшықты белгілерімен сабақ-тасады. Қазіргі кезде еліміздің мемлекеттік рәміздері халқымыздың бетке ұстар құжаты сияқты бірегей негіздері мен салт-дәстүрін айқындап көрсетуде. Мемлекеттік рәміздер мәдениетіміз, тарихымыз бен менталитетіміздің көркем туындысы. Еліміздің азаматтарының рәміздерге деген қарым-қатынасы, олардың қаншалықты деңгейде өздерін осы елдің азаматы санайтындықтарының және болашаққа сенімінің, отансүйгіштіктің көрсеткіші іспеттес.

Жоғарыда айтылғандай, мемлекеттік рәміз бойынша елімізді тануға және оны бүкіл әлемге танытуға болады, өйткені онда халқымыздың бүкіл бас-тан кешкен тарихы, бүтіндей мәдениеті жатыр. Сондықтан ол отансүйгіштік сезімнің бастау көзі бола алады.

1992 жылдың 4 маусымы Қазақстан Республикасының рәміздері бекітілген күн болып тарихта қалды. 2007 жылғы 4 маусымда Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаевтың қол қойып бекіткен «Қазақстан Республикасының мемлекет-тік рәміздері туралы» Консти-туциялық Заңы мемлекеттік рәміздерімізді пайдалану тәртібін нақты белгілеп берді. Мемлекетік Елтаңба, шын мәнінде, «таңба», «белгі», тіпті «мұра» деген мағына береді. Бұл термин ежелгі түркі қағанаты кезінен бастап қолданыла бастаған.

Қазақ халқы ежелден көк аспанға құрметпен қараған. Аспан асты, жер үстін мекен еткен адамзат баласының еркесі атанған түркілердің аспандай кең көңілінен хабар беретін көк туымыздың түсінің өзінде үлкен философия жатыр. Аспан – кең де құдіретті, шетсіз де шексіздігімен қатар көк тәңірінің де символы. Күннің де білдіретін мағынасы да өте кең. Күн – тіршіліктің тынысы, әлемнің шырағы. Сонымен бірге жапондар айтқандай «жақсыларды білмейтін, жамандарды танымайтын, біреуді жылытам деп әуреленбейтін» барлығына ортақ дарқандықтың белгісі. Ал көк аспан мен күлімдеген күннің астында ешкімге жалтақтамайтын, ешкімнен қорынбайтын еркін де маңғаз қырандай болу адам баласының өмірлік миссиясы. Сондықтан адамзат қоғамы еркіндік пен үміттің бірлігінен құрылған. Осындай қат-қабат мәндер мен мазмұндарды біріктірген көк туымыз көк аспанымызда тәуелсіздікпен бірге желбіреуде.

Елтаңбамыздың да өн бойы ерекше астарларға толып тұр. Шаңырақ қаншама ұлт пен ұлыстың басын қосқан ортақ отан екенімізді білдіретін дара ұғым. Қазақ қанша қауіп пен қатер төнсе де шаңырағын аман сақтаған. Өйткені шаңырақ қазақ үшін ғаламның микрокөшірмесі іспеттес. Ал тұлпар скифтерден бізге дейінгі тарихты жасаған қасиетті жануар. Ол қазақ халқының мінсе көлігі, жесе тамағы, кисе киімі, ішсе сусыны. Қазақ пен жылқы егіз өрілген қос өрім секілді. Сонымен бірге, Елтаңбадағы тұлпарда жеті буынды мүйіз бар. Бұл скиф жылқысының жығасы ғана емес, қасиетті жеті санының да маңыздылығын көрсеткен. Бидай молшылық пен берекенің, ал жұлдыз болашақ пен бірліктің белгісі.

Аспанында алтын күні бар, қамбасы астыққа толы, береке мен бірлікте думанды өмір сүріп жатқан халқымыздың бар қасиетін бейнелеген Әнұранымыздың да орны бөлек. Кезінде Қызыл империяның десі жүріп тұрған кезде де халқымызға рух беріп, болашаққа сеніммен қарауына түрткі болған бұл әннің тарихи маңызы да өте зор.

Қазақстандық рәміз-дердің мақсаты – бір жағынан мемлекеттілік идея-лардың негізгі басымды-лықтарын нығайту әрі тұтастық, тәуелсіздік, ел азаматтарының санасындағы бірліктің ұйтқысы болу. Екінші жағынан – бейбітшіл көршіліктің жақтаушысы сияқты халықаралық деңгейде Қазақстан бе-делін қалыптастыру. Мемле-кеттік рәміздерде қазақ философиясының негізгі ерекшеліктері болатын күрделі, ұлттық және жалпы адамзаттық құндылықтар бейнеленген. Ұлттық мемле-кеттілік идеологияның сыртқы нысандары мемлекеттік рәміздер болып табылады.

Тек терең білім және мемлекеттік атрибутиканың мазмұнын түсіну, олардың мәніне ену және ұғыну, құрметтеу, біздің мемлекеттегі өмірдің маңызды элементтеріне деген абыройы мен қызығушылықты көтереді. Себебі соқыр сенім, механикалық табынушылық және азаматтардың саналы әрекеті арасында үлкен айырмашылық жатыр.

Әртүрлі елдердің тұрғындары өздерінің мемлекеттік рәміздері-мен заң бойынша мақтанады. Бірақ өзінің туған елінің Елтаңбасы, Туы мен Гимнінің қандай екенін ғана біліп қоймай, олардың маңызын түсіну керек. Ал ол үшін олардың тарихы туралы, мемлекеттік рәміздер қалай пайда болғаны жайлы және ғасырлар бойы қандай жолдан өткенін білу аса маңызды.

Билік символы және мемлекеттік атрибутика ретінде тудың пайда болуы бұрынғы тарихқа ие. Өткен заманда оның пайда болуына екі жағдай көмектесті деп болжап айтуға болады. Біріншіден, бұл адамдардың жүрегі мен санасына жақын зат символын анықтауға талпынысы және бейбітшілік уақытында оған әрдайым жүгінуі сенімділік пен тыныштықты берді, соғыс уақытында рухты көтерді және оның иелерін ерлікке шақырды.

Археологиялық деректер және тарихи дереккөздер негізінде ежелгі мысырлықтар үшін құдай перғауындардың символдары болғаны белгілі. Ассириялықтар үшін мықты енеке бейнесі, гректер үшін Пегас, минотавр бейнелері символ болды. Әртүрлі халық әртүрлі уақыттарда осы мақсаттар үшін бұқа, тасбақа, үкі, бүркіт, жылан, айдаһар және т.б. бейнелерін пайдаланды. Орта ғасырларда граф, герцог және корольдар жайлы айтпағанда, әрбір ер адамның жеке жалауы болды. Жалаудың түсі әртүрлі болған.

Екіншіден, символдар тайпа, халықтың шабыт дереккөзі мен олардың абыройынан басқа, сыртқы функцияны орындау керек еді. Бөтен адамдар оны көргенде, осы халықтың ерекшеліктері туралы, жауынгерлігі мен бейбітшілдігі туралы, шаруашылық пен тұрмыс жайлы пікір айтып, оның қуаты мен айбынын анықтай алатындай жалаушылар құрылған. Мысалы, ежелгі көшпелі тайпаларда, скифтердегі алғашқы жалауларда үрлемелі тудың формасы болды. Бұл өзінің формасымен айдаһардың аузы, аяғы мен құйрығын еске түсіретін ұзын қап болды. Желде ол қампайып қарсыластарына қорқынышты көрінетін.

Егемен ел атанып, мемлекеттік тәуелсіздік мәрте-бесін төрткүл дүниеге танытудың адамзат өркениеті мойындаған бірнеше алғышарты бар. Солардың бірі – тәуелсіз елдің төл рәміздерінің болуы. Бұл – аса маңызды нышандық фактор. Сайып келгенде, астарында «өз тағдыры үшін жауапкершілікті өз қолына алған елміз» деген сертті сыр түйген саяси айырым белгісі, мемлекеттік тәуелсіздіктің рухани болмысының аса жарқын көрінісі іспеттес.

 

Н.Тілеуқабыл

Сәрсенбі, 03 Маусым 2020 09:48

Уақытты ұтымды пайдалан

Ақпараттық-коммуникативтік  технологиялардың дамуы азаматтардың кез келген керекті құжатты ұзын-сонар кезексіз, жылдам әрі үйден шықпай-ақ алуға мүмкіндік берді. Бүгінде барлығымыздың қолымызда ғаламтор желісіне қосылған смартфондар бар. Арнайы құрылған электронды үкіметті дәл осы смартфонға жүктеп, сұранысыңызды тез арада алу мүмкіндігіне жол ашылды. Осы орайда сұрақ туындауы заңды. "Электронды үкімет деген не? Ондағы оң өзгерістер мен жаңалықтар қандай? Төтенше жағдай кезеңіндегі орталықтың жұмыс тәртібі жайында аудандық Халыққа қызмет көрсету орталығының басшысы Мұрат Талдыбаевтан сұрап білген едік.

Мұрат Құдайбергенұлының айтуынша, бүгінгі күні мемлекеттік реестрде 694 мемлекеттік қызмет бар. Соның 642 қызметі мемлекеттік корпорация арқылы көрсетіледі және 608 қызмет электрондық үкімет порталы арқылы қолжетімді. 26 наурыздан бастап коронавирус инфекциясының таралуын болдырмау және оқшаулау шараларын күшейту мақсатында карантин барысында ХҚКО өз жұмысын бір сәтке де тоқтатқан жоқ. Аудан тұрғындарының  мемлекеттік қызметтерді egov.kz электрондық үкімет порталында, ЕgovМоbile мобильді қосымшасы, eGovKzBot2.0 телеграмм-ботында, сондай-ақ Facebook және Vk әлеуметтік желілерінде онлайн алу мүмкіндігі болған. 

Бүгінгі күні індеттің таралу қаупі мен аудан тұрғындарының өмірі мен денсаулығына алаңдаушылықтың сақталуына байланысты халыққа қызмет көрсету орталығының жұмыс тәртібін өзгерту туралы шешім қабылданған.

Өзгерістер ХҚКО-да көрсетілетін мемлекеттік қызмет түрлерін, оларды ұсыну форматын да қамтиды.

  – Енді тұрғындар ХҚКО-да электронды форматта қолжетімсіз, тек «қағаз» жүзінде көрсетілетін қызметтер мен egov.kz арқылы рәсімделген өтініштердің нәтижесін ала алады. (Арнайы мемлекеттік жәрдемақылар тағайындау, азаматтарды тұрғылықты жері бойынша тіркеуден шығару, үйде күтім көрсету жағдайында арнаулы әлеуметтік қызмет  көрсетуге құжаттар ресімдеу, мемлекеттік арнайы жәрдемақыларды тағайындау, жер учаскесіне актілерді дайындау және беру, алтын алқа», «Күміс алқа» алқаларымен наградталған немесе бұрын «Батыр ана» атағын алған, І және ІІ дәрежелі «Ана даңқы» ордендерімен наградталған көп балалы аналарға мемлекеттік жәрдемақыны тағайындау, мемлекеттік базалық зейнетақы төлемдерін тағайындау,  жасына байланысты зейнетақы төлемдерін тағайындау т.б).

Сондай-ақ, аудан тұрғындары электронды форматқа аударылған және egov.kz порталында қолжетімді барлық мемлекеттік қызметтің 80%-дан астамын ХҚКО ғимараттарында ғана емес, әкімдіктер жанындағы кеңселерде, оқу орындарында, медициналық ұйымдарда және т.б. жерде орналастырылған өзіне-өзі қызмет көрсету секторларында ала алады. Бұл бұрындары аудан орталығына әлдебір құжаттар үшін алыс ауылдардан ат сабылтып жүрген тұрғындар үшін ыңғайлы. Себебі, бүгінде кез-келген ауылдық округ әкімдігінде электронды үкімет порталы арқылы өзіне-өзі қызмет көрсету секторлары бар. Олар ғаламтор желісіне қосылған. Сондай-ақ, онлайн қызметтерді жылдам әрі ыңғайлы алу үшін азаматтар 1414 нөміріне хабарласа алады, онда ХҚКО операторлары кеңес беретін болады.

«Сонымен қатар, төтенше жағдай кезеңінде мемлекеттік корпорацияның әлеуметтік қамсыздандыру бөлімінің  қызметкерлері төтенше жағдай кезінде тәулігіне 14 сағаттан, кейде демалыссыз қызмет атқарған. Әріптестеріміздің арқасында зейнеткерлеріміз зейнетақы, жәрдемақыларын уақытында алды. Сонымен қатар  42500 теңге әлеуметтік төлемі уақытша табысы тоқтаған азаматтарға төленуін ХҚКО қызметкерлері жіті қадағалады дейді» – Мұрат Талдыбаев.

Сондай-ақ, жаңашылдықтарды сөз еткен басшы бүгінгі таңда мемлекеттік қызметтердің 80%-ы электрондық үкімет порталы арқылы қолжетімді дейді. Әрі қажетті анықтамаларды eGov Mobile мобильді қосымшасы және телеграмдағы egovkzbot2.0 боты Vk, Fb мэссенджерлері арқылы, сұранысқа ие анықтамалар алуға болатынын жеткізді.    

Естеріңізде болса, 2019 жылдың аяғында Электрондық үкіметтің жаңартылған eGovmobile мобильдік қосымшасы іске қосылды. Жетілдірілген eGovmobile қолданыстағы электронды-цифрлық қолтаңбаны (ЭЦҚ) 4 таңбалы PIN-кодқа немесе биометрия құрылғыларына (Face ID, Touch ID) тіркеп қоюға мүмкіндік береді. Бұл жерде  азаматтарға ЭЦҚ-ның қажеттілігі жоқ. Біз ұялы телефонымыздың бұғатын саусақ ізімен немесе Face ID-мен ашуды үйреніп алдық. Дәл осылай бұл қосымшада да ЭЦҚ-ңызды өзіңіздің биометрияңызға тіркеп алып, мемлекеттік қызмет алу барысында сұрауды өзіңіздің Touch ID немесе Face ID-іңізбен растауға болады. Айта кету керек, қазіргі уақытта қосымшада 58 қызметтер қолжетімді. Олар: базалық зейнетақы төлемін есептеу мөлшері туралы анықтама, бала тууына байланысты төлемдер және бір жасқа толғанға дейін төленетін жәрдемақы, соттылықтың болуы немесе болмауы туралы анықтама, жылжымайтын мүліктің жоғы (бары) туралы анықтама және т.б. Қосымшаны AppStore және PlayMarket қосымшаларынан жүктеп алуға болады.

Сонымен қатар әзірге ВКонтакте жүйесінде 19, Facebook арқылы 15 қызмет қолжетімді. Facebook ВКонтакте әлеуметтік желісіндегі сервисті қолдану үшін онда «Портал eGov.kz» аккаунтын тауып, хабарлама жазатын жерде диалог терезесін таңдаңыз, қажетті қызметтер мен сервистерді алу үшін Сізден ЖСН мен телефон нөмірі сұратылатын болады. Әлеуметтік желілердегі мемлекеттік қызмет боттарын смартфонмен де, ноутбукпен де бірдей пайдалануға болады!

Бір айта кетерлігі, аудандық Халыққа қызмет көрсету орталығында автоәуесқойлар үшін көлікті тіркеу және дайын жүргізуші кәлігін беру қызметтері бар болса, жүргізуші куәлігін алу үшін практикалық емтихан тапсыру қызметі жоқ. Мұнда тек дайын құжат беріледі – дейді Мұрат Талдыбаев. Ал жүргізуші куәлігін алу үшін емтихан тапсыруға автодром қажет. Бұл да аудандық ХҚКО-да жоқ. Аламын деушілер Қарасай ауданына немесе облыс орталығы Талдықорған қаласына барып арнайы емтихан тапсыруы тиіс. Ал, қалған қызметтердің барлығы бар.

Жалпы, Мұрат Талдыбаев бүгінде электронды үкіметтің халықтың да сұранысын қанағаттандыру әрі ХҚКО жұмысын да ыңғайлы ету мақсатында жетілдіру жұмыстары жүргізіліп жатқандығынан хабардар етті. Бұл бүгінде қағаз жүзінде берілетін құжаттарды электронды форматқа өткізу әрі мамандар біліктілігін арттыру. Сондай-ақ, қауіпті коронавирус індетінің таралуы түбегейлі көрсетілетін қызметтерді әлеуметтік желілер мен электронды үкімет порталы арқылы алуға меңзегендей.

Ә.МАНАСБЕК

Сейсенбі, 02 Маусым 2020 13:41

Ер еңбегі – ел еңбегі...

Мемлекеттік архивтегі жеке қор құжаттарын жетілдіруді қамтитын тарихи зерттеулерге қажеттілік күшейіп, қоғамның тарихи тәжірибесін бейнелейтін архив құжаттарының құндылығы мен маңыздылығы арта түсті. Қоғам тарихында маңызды деректер қатарына жеке адамдардың құжаттары да енеді. Жеке қор құрамына қолжазбалар, хаттар, қор құрушының жеке және тұрмыстық құжаттары, ғылыми шығармашылық және қоғамдық қызметі барысында жинақталған құжаттық материалдары, мүліктік-тұрмыстық сипаттағы заттар, жинаған коллекциялары, туыстарының және өзінің рәсім суреттері кіреді. Мемлекеттік архивтің басты міндеттерінің бірі – архив қорын жеке адамдардың құжаттарымен толықтыру болып табылады.

Осы мақсатта Алматы облысының мәдениет, архивтер және құжаттама басқармасының  «Мәдени даму» жобасы аясында тарихымыздың құнды деректерін жаңғырту мақсатында «Тарихи тұлғалар» жобасының негізінде «Алматы облысының мемлекеттік архиві» КММ-нің Еңбекшіқазақ филиалына 2019 жылдың 17 ақпанында қазақтың тума талант дарыны, қолөнер ісінің көркем шебері, зергер, ұста, марқұм атамыз, жерлесіміз Дәркембай Шоқпарұлының қолтаңбаларын, өз қолымен жазған өлеңдер жинағын, баспа беттеріне жарияланған мақалаларын, құттықтау қағаздарын, грамоталары мен дипломдарын, жеке фотосуреттерін, өмірбаянына қатысты құжаттарын, оқу-әдістемелік кітаптары, лекциялары, шәкірт тәрбиелеу жолындағы көптеген дипломдық жұмысқа жетекшілік еткендігін айқындайтын жұмыстары және жеке басына қатысты құжаттарын, әкесінің жолын қуып, халыққа ұлттық қолөнерді дәріптеп жүрген Дәркембай атамыздың ұлы Дәулет Шоқпаров біздің архивке сақтауға тапсырған болатын.

Содан бері  Дәркембай атамыздың құжаттарының физикалық жай-күйі тексеріліп, ғылыми-техникалық өңдеу жұмыстары жүргізіліп, өңдеу нәтижесі бойынша 130 сақтау бірлігі анықталды. Жинақталған құжаттар 1976-2006 жылдар аралығын қамтиды.

Болашақта Дәркембай атамызға қатысты әлі талай құнды дүниенің жарыққа шығары сөзсіз. Құжаттарына қызығушылық танытып, зерттеу жұмыстарын жүргіземін деген азаматтар біздің архивімізге мына мекен-жай бойынша хабарласуына болады: Алматы облысы, Еңбекшіқазақ ауданы, Шелек ауылы, Х. Бижанов к-сі, 100.

Сонымен қатар, құжаттарын мемлекеттік сақтауға өткіземін деп елімізге, ауданымызға еңбегі сіңген белгілі азаматтарымызға архивіміздің есігі әрдайым ашық екенін хабарлаймыз.

 

 

А.МЕРГЕНБАЕВА,

АОМА Еңбекшіқазақ филиалының архивисі

Тарихтың «ақтаңдақ беттерін» зерделей өшкенді жаңғырту, ұрпақ бойына отаншылдық сезімін ұялатуға мүмкіндік беретіні ақиқат. Сол ақтаңдақ қазақ халқының тарихи беттерінің бірі - саяси қуғын-сүргін. Көз жүгіртсек, ресейдегі азамат соғысы кесірінен шаруашылықтың күйзеліске ұрынуы және  орын алған жұттың салдарынан Қазақстанда  халық 30 пайызға  азайып кетті. 

И.Сталин 29.12.1929  жылы аграршылар конференциясында колхоздастыру науқанына кедергі келтірген бай-кулактарды тап ретінде жоюды күн тәртібіне қойды. 15.01.1930 жылы Орталық комитет В.Молотов басқарған арнайы комиссия құрды. Қазақстандағы “үштік” құрамына  Ж.Құрамысов (төраға), А. Альшанский, А. Асылбеков  енді.

23.01.1930 жылы 20 аудан белгіленіп, 20 мың бай мен кулактардың шаруашылықтарын тәркілеп,  көшіріп, темір жолдан шалғай  аудандарға  қоныстандыру, ол жерлерге сырттан жер аударылып әкелінетін 30 мыңдай кулак отбасыларын орналастыру көзделді. Науқанды жүзеге асыру ОГПУ органдарына жүктелді. КСРО-ның Заң халық комиссары төрағасы Н. Янсеннің 3.01.1930 жылғы нұсқауында “кулактардың контрреволюцияшыл белсенді тобы” тез арада қамауға алынып, “қастандық актілерін ұйымдастырушы” ретінде ату жазасына кесілетін болады делінген. Қазақстанда 22 мың адам қамауға алынып, 1930 жылы 1 шілдеде 12 мыңы (кедей мен орташа) түрмеден босатылып, 4 мыңдайы жер аударылды. Қазақстанда  54 625 шаруашылық бай-кулакқа жатқызылып, тәркіленіп, 1931 жылы елден  тыс жерлерге 5500 кулак  жер аударылды.

ҚР мемлекеттік архивінде 1928 жыл қыркүйек 1929 жыл ақпан айы  аралығында заттары тәркіленіп, жер аударылғандардың  іс-қағаздары  сақталған. Солардың  ішінде №195 іс бойынша Алматы  округі  Еңбекшіқазақ ауданы  №9 ауылдан Бейімбетов Шеру, оныншы бумада №259 іс бойынша Ахмет Дәулетбеков,  №1 ауылдан  №265 іс  бойынша Дәркенбаев Дәулетханның,  №303  іс бойынша Дәркембаев Дәулетбек және т.б. отбасылардың  заттары, малдары, құрал-саймандарына дейін тізім жасалып  тәркіленгені  және жер аударылғандары туралы  мәліметтер бар.                     

1928 жыл Алаш қайраткерлерін тұтқындаудан басталды. Оларға «буржуазияшыл-ұлтшыл», «басқаша, бөтен ойлайтындар» айыбы тағылып, түрмеге қамалды, ату жазасына кесілді, еріксіз жер аударылды.

1930-1933 жылғы Голощекиндік бастама бойынша  ет, астық және т.б. 16 түрлі салық белгіленіп, жартылай көшпелі  шаруаны  күшпен отырықшыландыру науқаны басталады. Ауыл халқының ашаршылықтан келген шығыны 2 млн. 200 мың адамнан асып түскен.

«Нұрлы жол»   кітабында Хұсайын  Бижанов: 1932 жылы қыстың ортасынан аштықтан тұлыптай ісіп-кеуіп, тарамыстай тыртиып, әулеттер қырылып,  үйлерден түтін шықпай қалғанын, жолшыбай  бет-аузын  ит-құс жеген адам денесін және Шелекте асхана жанында сүйек кеміріп жатқан адамды көргенін есіне алады. Асысаға  ауылында  аштық жылдарында ұйымдастырылған «ортақ қазан» күніне бір рет бір ожау қара көжемен тамақтандырған. Аштарға Б.Бошаев, Ә.Атамбеков бастаған  мерген  топ  ұйымдастырып таудан аң атып әкеліп, Бектемісов Сары мен жұбайы Қатипа туған қойларды сауғызып сүтін аштарға таратып көмек көрсеткенін, халық ашаршылықтан қиналып отырғанда  Балқаш ауданынан келген адамдарға да пана болғанын  келтіреді. (196 бет). 

Ахмет Байтұрсыновтың кіші інісінің баласы Самұрат Кәкішевтің естелігінде: «Көктем уақыты, ағайындар түрмеге жабылды. Халық тамақсыз, киімсіз  үйлерін тастап тамақ іздеп қаңғырып кетті. Ауылда аштан өлген адамдар күн сайын көбейе берді. Әлсіреп жатқан кісілерге жабайыланған иттер бас салып, қасқырлар өлікке таласып, жолдың екі жағында шыбындай шалып, аштан өлген кісілер, әр өліктің үстінде бір-бір құс шоқып жеп жатыр. Итті ұстап алып, сойып  жеп, қалғанын алып жолға шықтық. Сарышұнақтың ініне су құйып ұстап, пісіріп жеп отырған адамдар.. Бір жағы аштық қысса, екінші жағы аурудан шыбындай қырылып жатқан қазақтар”...(Ақаң туралы ақиқат кітабынан).

Одесса қалалық партия комитеті  хатшысы Кириченко бір хуторға барғанда бір семьяда  әйел стол үстінде өз баласының денесін пышақпен паршалап «вот Манечку мы съели, а теперь Ванечку засолим, и нам хватит на какое-то время» деген екен. Бұл Украинадағы да сол кездегі жағдайды нақты көрсетеді.  

 Ұлттық қауіпсіздік комитеті архивіндегі құжаттар бойынша Алматы округі Шелек селосынан  № 11-27 тізім (3-6 бет) 1929 жылы 26 маусымда ОГПУ-дың айрықшы отырысында  РСФСР Қылмыстық Кодексі  58 бабы 10 бөлімі  ІІ тармақшасы бойынша 3 жылға сотталған,  білімі жоқ, партияда жоқ, негізінен ауылшаруашылығы саласында жұмыс атқаратын Беспалов Арсентий Осипович 1880 жылы туған.  Бортников Павел Гаврилович 1872 ж.т, Буханцов Дмитрий Васильевич 1898 ж.т,  Москва, Ленинград басқа да қалаларда тұруға  болмайды.  Вихрев Егор Михайлович 1884 ж.т, Воронов Павел Иванович 1880 ж.т,  Гвоздев Иван Григорьевич 1884 ж.т,  Лапшин Глеб Николаевич 1883 ж.т,  Локтев Василий Дмитриевич 1879 ж.т,  Локтев Терентий Дмитриевич 1875 ж.т,  Пожидаев Нефедий Дмитриевич 1887 ж.т, Ромохов Георгий Сысоевич 1886 ж.т,  Четверкин Андрей Иванович 1879 ж.т, Черняков Дмитрий Василиевич 1889 ж.т. Бұл азаматтар  «қылмыстық әрекеттері болмаған» деген негізбен ақталған.

Қаражота ауылында 1890 жылы туған  Босымбеков Абай,  Дмитров атындағы колхозды ұйымдастырушылардың бірі  1929 жылы 26 маусым айында ОГПУ-дың айрықшы отырысында  РСФСР Қылмыстық Кодексі  58 бабы 10 бөлімі  ІІ тармақшасы бойынша 10 жылға сотталып, Қарлаг түрмесінде (20.08.1935 ж. куәлік №109 749) мерзімін  өтеп келіп, колхоз жұмысына араласып, 1944 жылы  республикалық ауылшаруашылық саласының үздіктері  кеңесіне қатысқан. 8.07.1947 жылы «Ерен еңбегі үшін медальмен» марапатталған.

Шелек ауданы Сартыау ауылында  жылқышы Бегалы Жангелдіге үш баукеспе ұры келіп, «3 айғыр 2 күнге бере тұр, Қырғыз еліне кіріп біраз жылқы айдап келейік» деп қолқа салады. Бегалы  беттерін қайтарады. Ауыл  маңындағы  арпаға  ұрылар от салып,  Бегалыға  жала жауып, соттатып жіберіпті.

Қолшоқпар болған газеттер шешімдерді жарыса, «Халық дауысы» айдарымен жариялап, кез келген сын-пікір соңы  қуғын-сүргінмен аяқталған.

Қазақстанда алғаш рет Қарағанды, Үржар мен                         Пресновта ашық сот процестері жүргізілген. Ақмола облысында қуғын үлесі 1930 жылдарда 3360 адам, 1940 жылдарда 160  мыңға жеткен. 22.05.1937 жылы НКВД  Преснов ауданы басшылары үстінен қылмыстық іс қозғалып, 2 қазанда облыстық соттың арнайы коллегиясы істі қарап, ауданның бірінші хатшысы В.Конюховқа,  атқару комитеті төрағасы К.Капаровқа, оқу бөлімінің меңгерушісі  Н. Уразбаевқа,  аудан прокуроры  Қ.Фазыловқа, халық соты  Ә.Майкотовқа ату жазасын кескен. Жер қатынастары бөлімінің бастығы  С.Калугина, колхоз төрағалары  А. Гоменюк пен И.Гребешканы әр түрлі жылға соттаған.  Айып: контрреволюция және ұлттық фашистік әректер, Совет үкіметін құлату болса, 58-ші бап бойынша 5400 адам сотталып, 1600 адам атылған. (мем.архив Қ.954, б. 1, іс.52).

Жаппай қуғын-сүргін жүргізудің құқықтық базасы да жасалады. 1926 ж. РКФСР Қылмыстық кодексінде 17 контрреволюциялық қылмыстың 12-не өлім жазасы қарастырылды. 1932,34,36,37 жылдары«Социалистік меншікті нығайту», «Отанды сату», «Террористік актілер», «Зиянкестік пен диверсия туралы» заңдар шыққан. Колхоз егістігінен масақ жинаған 12 жас-тан асқан бала  10 жылға сотталады.Террористік актіні тергеу ісіне 10 күн мерзім белгіленді. Қамауға алынғандарға «физикалық əсер ету шараларын» қолдануға рұқсат берілді. Ерекше жиналыс, «Үштік», одан кейін «Екілік» деп аталатын соттан тыс орган құрылды. Партия ұйымдарына жіберген сақтық пен жауды тани алмауды жоюды талап еткен жабық хат бойынша Қазақстанда бір аптада 43 контрреволюция өкілдері табылып, жұмыстан шығарылған.

Бір-бірінің сыртынан арыз жазу, домалақ арыздар нақты дəлелдері болмаса да, негізгі құжат ретінде қарастырылды. Қазақстандағы репрессияны жүзеге асырған Мемлекеттік қауіпсіздік Комиссары С.Реденскінің «рұқсат бұй-рығына» сай  4 ай ішінде 268 950 адам қудаланып, бірден оның 75 950-і атылды. Жеке билік орнату барысында қарсыластарын ғана емес, бəсекелес, режимнің қарсыластарын да жоюға бағытталған саясат негізгі рөл, атқарады.  И.Сталиннің кез-келген сөзі заңға айналды.

1937 жылы шілдеде республикалық, облыстық «Үштіктер» құрылады. Төраға ішкі істер халық комиссары, мүшелікке партия комитетінің бірінші хатшысы мен прокурорлар енгізілді. «Үштіктер» ату, жер аудару, 8-10 жыл мерзімге лагерге жіберу, түрмеге қамауға шешім қабылдап отырды. 30.07.1937 жылы  ҚКП ОК хатшысы Л.И.Мирзоян И.В.Сталинге Қазақстанда «ұлттық фашистік ұйымдардың»  қамауға алынған 14 лауазым иесінің тізімін, мекемелерде жұмыс істейтін 400-дей адам қамауға алынғандығын жеткізді.

Жалған жала жауып, халық алдында қаралау саясатын мерзімдік басылымдар ерекше қарқынмен жүргізіп, негізсіз мақалалар көбейді. 1937 жылы 22 қыркүйекте «Казахстанская правдада» К.Пуховтың «На поводу у буржуазных националистов» мақаласы репрессияның жаңа толқынын туғызды. Л.Мирзоян мен  республика басшыларын «халық жауларын» қорғайды жəне бүркемелейді деп айыптады. Нағыз ұлтжанды азаматтарды «Отанды сатушы» және «зиянкестер»деп айыптады. 1938 жылы ақпан айының 13 наурызынан 10 күн ішінде Қазақстанның барлық басшылары ең жоғары жаза – ату жазасына кесіледі. Əскери Алқа арқылы 650 адам атылып, Халық Комиссарлары Кеңесі төрағасынан бастап, оның орынбасарлары, барлық облыстық жəне қалалық, аудандық партия комитеттері хатшылары атылды. Репрессияға  ғалым, жазушы, ақын, мəдениет жəне өнер, білім қызметкерлері ілікті.

Шешімдерді жүзеге асыру, режимді нығайту үшін ГУЛаг,  23 жалпы жəне 11 ішкі түрмелер орналастырылды. Қамауға алынған, атылған «халық жауларының» əйелдері 5–8 жылдан кем емес мерзімге лагерлерге қамалды. Ал, балалары еңбекпен түзету лагерлері мен түрмелерге, балалар үйлеріне жіберілді.  

Торғaй уeзі бaсшылары Ә.Жәнкелдин атынан қолы қойылып, мөрi бaсылғaн хатында Кeйкi батырдың  бар «күнәсi» кешірілетіндігі және Торғайдан қызмет берілетіндігі жазылады.  Н.Тoкарев  пен С.Мaғзұтов  Кeйкіні қaпыда қoлғa түсіріп, 1922 жылы 29 нaурызда eкі қoлы мeн бaсын кeсіп aлып, бaсын бiр aй бoйы Тoрғай қaласы oрталық aлаңына сырыққa шaншып қoйып, aйы-күнi жетiп отырғaн әйeлі Ақжaнның iшін жaрып, нәрeстесін eтік тaбанынa тaптап жәнe iнісі Түскeнді азaптап өлтiреді. Дәл осы әдіспен 1938 жылы 15 мамырда республика басшысы Л.Мирзоянға  И.Сталиннен жеткен жеделхатта «жұмысты Скворцовқа тапсырып, жаңа қызметке тағайындалу үшін Кремльге келіңіз» делінеді.  Мəскеуге бара жатқан жолында Л.Мирзоян Коломнада 23 мамырда қамауға алынып, 1939 жылы 26 ақпанда Лефортов түрмесінде атылады.

Бүгінде өңі сарғайған құжаттардан  Қазақстан «алпауыт əлеуметтік эксперимент» полигоны  болғанына  куә боласың.

 

Нұрлан ЕРДӘУЛЕТҰЛЫ,

Журналистер Одағының мүшесі

Дүйсенбі, 01 Маусым 2020 09:33

БАЛА ҮРЕЙМЕН ӨСПЕСІН

Қорқыныш, үрей, уайым. Мұның бәрі ес кіріп, есейгенде пайда болады деген ойдамыз көпшілігіміз. Балалық шақ уайым-қайғысыз, кіршіксіз таза көрінеді. Бірақ бұлай ойласаңыз, қатты қателесесіз.

Кез келген психологтен сұрасаңыз, біздегі барлық қорқыныштың негізі, бастауы бала күнімізден бойымызға жиналатынын айтады. Біз бұл өмірге аппақ парақтай кіршіксіз таза күйде келеміз. Бірақ алғашқы қорқынышты кіндігімізді кескен кезде-ақ сезінеді екенбіз. Кішкентай сәби үшін сәл қатты шыққан дауыс былай тұрсын, оның киімін ауыстыру да шақалақты уайымға салып, үрейлендіретінін көрінеді. Ал одан кейін балалар жығылып-сүрінуден, қараңғыдан, жалғыз қалудан қорықса, алты-жеті жасқа жеткенде өлімнен қорқу сияқты уайым пайда болады екен.

Балалар қорқынышының психологиясы турасында сөз қозғағанда олардың биіктен, ыстықтан, суықтан, тереңнен, жануарлардан, қаннан қорқатынын айтамыз. Ал сіз балаңыздың «Сіздің көңіліңізден шықпай қаламын ба?», «Тапсырмаңызды орындай алмай қаламын ба?», «Мені тастап кетпей ме?», «Жақсы көрмей қалмай ма?» деп қорқатынын білесіз бе? Баланы басқа емес, дәл осындай ойлар көбірек уайымға салады екен. Сіз – балаңыз үшін ең сенімді адам, ең қауіпсіз орын, арқа сүйер қорғанысыз. Сондықтан да сіздің айғайлап, қол көтеруіңіз – балаңыз үшін ең үлкен соққы болмақ. Мұны ескере бермейміз. Барлығымыз: «Бала менікі. Қалай тәрбиелейтінімді өзім білемін», – деуден танбаймыз. «Бала – Алланың бізге берген аманаты» дегенді тағы ұмытамыз. Оған жақсы тәрбие беру, өсіріп-қанаттандыру – ата-ананың парызы. Бірақ бала – біздің меншігіміз емес. Сондықтан өзімбілемінге салмай, баланың болашағын ойласаңыз, оның бойына қорқыныштың қордалануына жол бермей, мейіріммен өсірудің маңызы молекенін де естен ұстағайсыз.

 

Құралай МҰРАТҚЫЗЫ

 

 

Жұма, 29 Мамыр 2020 10:47

Індетпен күрес жалғасуда

Төтенше  жағдай басталғалы бері көрмеген жақсы танысым кездесе  кеткенде құшағын жая  ұмтылып, төс қағысып қауышып жатыр. Төтенше жағдайды мемлекет басшылығы тоқтады деп жариялағанымен індеттің  тоқтамағанын, карантиннің аяқталмағанын білетін мен танысымның  құшағынан сытылып шығып, шегіншектей беріп едім, ол кеп кейісін патшағар: «Жел сөзге еріп достарыңнан жерінейін дедің бе? Төтеншеден  өтенше болғалы он күн болды ғой. Неменеге бәлсініп қалғансың?!»

Түсіндіруге тырысып жатырмын танысыма: «Індетті жұқтырғандар  саны  көбеюде. Қолымызды кеудеге қойып сәлемдессек те сағынып көріскенімізді білдіре аламыз ғой».

Танысымның аптығы әрең басылды: «Е-е, қайдан білейін – Үкіметтің қаулысы шығысымен  індет басыла қалады ғой десем».

Сол  аты жаман  ауруды  жұқтырғыш  пәлелерің үкіметті   тыңдамайды екен, – деп орынсыздау әзілмен аяқтадым ыңғайсыздықты.

Автокөліктің майын ауыстыруға техникалық жөндеу орталығына бардым. Ешкімде бетперде де жоқ. Залалдандыру сұйықтығы да, сақтық шаралары туралы жарнама, плакаттары да  жоқ.

Төтенше жағдай мемлекеттік деңгейде неге   тоқтатылғанын да түсіне білу керек қой. Кәсіпорындардың, қызмет  көрсету орындарының бір күн болса да тоқтап тұрғаны  қып-қызыл шығын, кәсіпкердің табыс көзінің  жабылуы, бюджетке қаржының  түспей  қалуы.

Қарапайым ғана мысалдың өзі  бүкіл еліміздің экономикасы, қаржылық-шаруашылық жағдайы сол еліміздің, халқымыздың денсаулығына  байланысты. Халық денсаулығы әрқайсымыздың  деніміздің саулығынан құралады. Олай  болса қанша  сағынып көріссең де достарыңмен, туыстарыңмен  жүрек  тұсына  оң қолыңды қойып ыстық сөздермен дәстүрлі сәлеммен  сәлемдескен абзал. Бертпердеңді,  маскаңды көпшілік шоғырланған жерде         тастамай жүр. Қолыңды жиі  жуып  жүр. Сақтықта қорлық жоқ! Ал жиындарға келсек, ресми  жиналыстар онлайн  режимге көшіп алған. Той-томалақ  басқа да  адами тіршіліктерді кейінге қалдыра  тұрсақ, өзіңізге  де, қоғамға да  көп пайдасы бар. Денсаулық сақтау тұрғысынан індетті  жұқтырмау жағынан! Оны таратпау талабынан.

 

Қ.Қасымұлы

Несмотря на спад предпринимательской деятельности из-за пандемии COVID-19, крупный бизнес не снижает  обороты. По сообщениям пресс-службы областного акимата   в Алматинской области сформирован инвестиционный портфель на сумму 4,9 трлн тенге.

Значимой составной в содержании  инфестпортфеля является проект добычи и переработки  вольфрамовой руды на месторождении Богуты в Шелекском регионе Енбекшиказахского района. Месторождение находится на восточном хребте Заилийского Алатау,  в  50 км от с.Шелек. Общая стоимость инвестпроекта – 95 млрд тенге. 

 Право недропользования по контракту передано ТОО «Жетісу Вольфрамы». Это стопроцентно казахстанская горно-добывающая компания в сфере твердых полезных ископаемых.  В 2018-2020 г.г. ТОО «Жетісу Вольфрамы» находится на стадии  проектирования горно-добывающего комплекса и планирует завершить согласование проектных документов с РГП «Госэкспертиза» к середине сентября 2020 г. В четвертом квартале 2020 г.  начнется строительство ГДК и ГОК, с проектной мощностью  по добыче  3,3  млн тонн вольфрамовой руды в год.

Вице-президент корпорации «Jiaxin International Resources Investment Co. Ltd», исполнительный директор ТОО «Жетісу Вольфрамы» Назар ТЕРЛЫГА  рассказал о главных моментах    текущей работы: 

– Реализация проекта республиканского значения по разработке вольфрамового месторождения  Бугутинское включает в себя строительство горно-добывающего комплекса по добыче вольфрамовой руды  и горно-обогатительного комбината по переработке руды и получения вольфрамового концентрата высокого качества с дальнейшим переделом по производству в паравольфрамат амония.

Выход на проектную мощность планируется в 2023 году. Предварительно велись  детальное геологическое изучение и полномасштабная комплексная разведка  месторождения Бугуты, разработка технологий промышленной добычи и переработки вольфрамовой руды.

Полный цикл производства, от добычи руды до выпуска конечной продукции, спланирован   при минимальном воздействии на окружающую среду. Использование ядовитых реагентов исключено. Внедрение инновационных технологий для обогащения вольфрамовых руд ведется с участием Казахстанского проектного института «ВНИИцветмет» и всемирно известного проектного института ЭНФИ. 

Важной составной проекта является не только экологическая безопасность, но и оптимальная  эксплуатация природных ресурсов. Например вскрышные породы будут использованы при строительстве объектов предприятия.

К строительству ГДК и ГОКа будут привлечены жители из близлежащих сельских округов, в перспективе планируется создать до 300 постоянных рабочих мест.  Это является дополнительным фактором экономической выгодности месторождения для местного населения. Чтобы обучить  рабочих горным специальностям, ведем работу с районным центром занятости для направления будущих горняков в учебные учреждения Казахстана по горному производству. Дополнительно создаем условия безопасной работы, так как горнодобывающая промышленность связана с повышенным риском. Проект предусматривает обеспечение полной безопасности ведения горных и буровзрывных работ. Надежное оборудование и надлежащие меры техники безопасности позволят гарантировать защищенность работников горно-обогатительного комбината. Не забыта и социальная сфера – для наших специалистов будет строиться жилой поселок со всей необходимой инфраструктурой.

Хочется отметить  беспрецедентное содействие реализации проекта со стороны акима Алматинской области Амандыка Баталова  и акима Енбекшиказахского района Бинали Ыскака. Согласование всех рабочих вопросов идет без задержек. Вольфрам  применяется в высокотехнологичных отраслях, без него невозможно представить современную металлургию, промышленная база Енбекшиказахского района включит в себя крупнейшее производство, которое даст стимул дальнейшему развитию структуры промышленных предприятий.  Руководители области и района прекрасно понимают, насколько выпуск качественного вольфрамового продукта важен для демонстрации промышленных возможностей Казахстана, роста его экономического потенциала.  В начале осени текущего года на месторождении Бугуты состоится торжественная закладка памятной капсулы в знак начала строительства  ГДК и ГОКа.

 

Подготовил И.ТУРАНИН. 

 

 

Абай Құнанбайұлы – қазақ халқының маңдайына біткен кемеңгер тұлға. Бұл түсінікті мектеп қабырғасынан санама берік сіңдірген еді. «Желсіз түнде жарық ай», «Көзімнің қарасы», «Айттым сәлем, Қаламқас» секілді әсерлі әндерін де әуелете шырқадық. Дегенмен, осы аталған әндерін айтып, өлеңдерін оқып,  ұстаздардың ұстанымы бойынша кемеңгер тұлға деген ұғыммен ғана шектеліп жүрдік. Бұл үшін де мектеп ұстаздарын жазғырудың қажеті шамалы. Абайдай ғұламаны 11 жылда танып білу мүмкін емес.

Бүгін сіздерге Абайды қалай танып-білгенімді айтқалы отырмын. Әрмен қарай әңгіме желісі қызықты болмақ. Өмір соқпақтарымнан, көңіл толғаныстарымнан да сыр шертемін.

Мың тоғыз жүз сексен алтыншы жылы көп қазақтың бірі – мен де ауылда дүние жарығын көрдім, кіндік қаным тамды. Ауыл шіркіннің ауасы, тоғайы толы жуасы, көл жағалай қоғасы да Абай ғұламаға жақындаған сайын, алыстай бергенін қарашы. Дәл қазір әлдекім келіп, «Бүгінгі жеткен биіктеріңнен түсіп, сол балалық шағыңа қайтадан кетер ме едің?» десе, аз-кем ойланып барып, «Абайды ала кетейін» дер едім. Иә, Абай мен үшін қанат болды. Және қандай қанат десеңізші. Мұсылман екенімді, әуелден бес уақыт намаздың парыз етілгендігін, өмір және өлім жайлы ойларымның өрісін кеңейткен шырақ болды мен үшін.

Ауыл тұрғындары да Абайдың өлеңдерін айтып, өмірі жайлы әңгіме шертіп, алқа-қотан отырыстарда ой өрбітетін. Осы жиындарда жиі болып, Алладан берілген асыл қасиет, құйма құлақтықтың арқасы болар, Абай жайындағы шашыраңқы түсініктерімді  қалыптастырған едім.

Кенеттен бір күні әкеміз келіп, қалаға көшетінімізді айтты. Төбеден жай түскендей күй кештік. Ауылымды қимай топырағына аунап, бүлдіргенін тоя жеп, үшқатын үш күн тергенімді де жасырмаймын. Қайта келмейтінімді сезсем керек. Сонымен, жаңбырлы күндердің бірінде аттың басын Алматыға бұрдық. «Қош, қош» – деп, жаңбырмен қосыла жаңбырлатқаным да есімде. Алғашқы сәбиі дүниеге келгенде тоғайдан тал шауып әкеліп өз қолымен иіп, бесік жасаған берекелі Дүйсенбай, Сайраш тәте, Бобан, Жасұлан тізе берсем, тізем дірілдеп осы қазір отыра қалып жылайтын да сияқтымын. «Қайран ауылым, қауымым» – деп. Қойшы, әйтеуір, түнделетіп, Алматыға да жеттік. Бұл жақтың да аспаны түнеріп, неге келдіңдер дегендей қатулы. Ерегісе жүріп, көштің жүгін көтеріп кіргізіп жатырмыз. Көше тым-тырыс, тар аула, сабалақ жүнді ит байлаулы тұр.

Әкемнің жұмысы жүріп, біз мектепке кірдік. Мен мектепке келгенде өзім үшін бір кереметті көрдім. Ол – Абай Құнанбайұлының суреті. Рас, ең алғаш алып денелі Абайды көрдім. Мен үшін Абай бұрын сауыт-сайманын киінген, қолында ұзын сапты найзасы, белінде қылышы бар батыр еді. Ал мынау тіптен басқа. Ойлы көзі, қолында кітабы. Зұлымдық пен жамандыққа жаны қас, мейірім мен даналыққа тұнып тұрған тұлға.  Апам жарықтық «атыңнан аналайын, Абай» деп отырушы еді. Осындай әңгімелер Абайға деген ынтық сезімімді одан сайын қоздыра түседі. «Ол кім? Не жазды сонша?» дегендей толғаныспен бір күні Мұхтар Әуезовтың «Абай жолы» кітабын оқыдым. Түсінсем, бұйырмасын. Бұл – бірінші рет оқуым. Онда алтыншы сынып шығар. Кейіннен 11-ді бітіре тағы бір оқыдым. Онда да ойыма кіріп-шыққан ештеңе жоқ. Сөйтіп, оқуға түстім. Журналист болмақпын. Жазсам деген жалынымды өзге салаға өңгертіп жіберу ойымда да жоқ. Сөйтіп, студент кезімде Абай туралы көптеген мәліметтерге қаныға бердім.

Әскери борышымды Қызылжар қаласында өтегеннен кейін, оқуымды қайта жалғап, күзетке кіріп күнелтуге мәжбүр болдым. Бір күні әдеттегідей жұмысқа келдім. Бойымды мазасыздық басты. Кенеттен, әлдебір тылсымның күшімен  «Я, Алла, Я, Алла» деп қайталай бердім. Қайталаған сайын денем жібіп, әлдебір дерттен арылғанымды сезіндім. Іштің күйігі басылды. Ертесі жұма-тұғын. Жуынып алып, жұртпен бірге жұма намазына кірдім. Намазды қалай оқу керектігін де білмеймін. Дегенмен, қасымда тұрған адамның қимылын бағып, жатса жатып, тұрса тұрдым.  Сол күннен намазға бет бұрдым. Бұрын ашқанда оқи алмай тілім күрмеліп қала беретін Құран сүрелері, бұрыннан таныс әріптердей тез-ақ жатталды. Кеудемнен суда тұрғандай күй кешкенімді қосыңыз. Осындай ләззатқа баттым да қалдым.

Бір күні Абайдың кітабын көріп қалып, оқыған едім. Аллаға сансыз мақтау-мадақтар болсын, түгелдей сөздері де, ойы да, кемеңгерлігі де кең жайылып сала берді. Сол күні Абай атамның қара сөздеріне қанығып, өлеңдерін таң атқанша оқып шыққанымды мұғжиза дер едім. Сөйтіп, Құранды түсініп барып, Абайды түсінген едім. Негізінде, Абайды түсініп барып, Құранды ақтаруым керек пе еді. Бірақ, керісінше болды. Сөйтсем, бастапқыны бағамдап алмай, кейінгіні түсіну мүмкін емес екен. Алдымен Аллаһты танып, кейіннен айналаңдағы кереметті иман көзімен көресің де, Аллаһқа қайта келесің.

Аллаһ деген сөз жеңіл,

Аллаһқа ауыз жол емес.

Ынталы жүрек, шын көңіл,

Өзгесі Хаққа қол емес, – дейді Абай. Алып тұлға Абайдың алғашқы сауат ашуда да, кейінгі иман жолын ұстануда да жастар үшін бағдаршам боларын түсіндім. Өзге пиғылға ермей, ислам діні дейтін ғылымды, ол денеңе дарытатын алапат күшті алып жүрудің жолы – Абайдың жолы.

 

Әділет САРЫБАЙ

В настоящее время наша страна переживает один из непростых исторических периодов. И самая большая опасность, подстерегающая наше общество сегодня, - разрушение личности. Сейчас материальные ценности доминируют над духовными, поэтому у людей искажены представления ο доброте, милосердии, великодушии, справедливости, гражданственности и патриотизме. Каким образом каждый из нас может изменить эту ситуацию? Прежде всего, это переориентация от мирских ценностей на ценности духовные. Как учитель  начальных классов считаю: решение этой проблемы возможно только путем формирования внутреннего мира  человека в согласии с наукой совести.

Каждый человек рожден, чтобы сделать мир прекраснее, ярче и добрее. Способность радоваться жизни и умение мужественно переносить трудности закладываются в раннем детстве. Чтобы стать добрым к людям, надо научиться понимать других, проявлять сочувствие, честно признавать свои ошибки, быть трудолюбивым, удивляться красоте окружающей природы, бережно относиться к ней.

«Наука совести» - понятие, введенное великим казахским философом Шакаримом. Замечательный знаток творчества Абая, Шакарим глубоко проникается его концептуальными идеями, развивая их.

Замечательная книга, которую написал Гарифола Есимов «Наука совести», где собраны все 45 слов-назиданий Абая  и  раскрывается вся суть  человеческой совести, философские  рассуждения о совести, нравственности и духовности человеческой души.

В Послании  нашего  Елбасы   в числе приоритетных задач  –  качественный рост человеческого капитала. «Патриотизм,  нормы морали и нравственности, межнациональное согласие и толерантность, физическое и духовное развитие, законопослушание. Эти ценности должны прививаться во всех учебных заведениях, независимости от формы собственности»,  –  призывает Н.А.Назарбаев нас, казахстанцев.

В современном обществе назрела насущная необходимость вернуть понятию «духовность»  статус объективной реальности, не менее важной для человеческого развития, чем материальная  обеспеченность.

А прививать  духовные  ценности учащимся должны  мы, учителя!

 «Учителю принадлежит самая главная роль в формировании будущего страны. Из всех профессий профессия учителя – самая благородная, самая трудная и самая важная»,  – слова педагога Ш. А. Амонашвили. «Уважайте чистое, ясное, непорочное святое детство!” (Януш Корчак). Иными словами, принимайте ребенка таким, каков он есть, помогайте ему совершенствовать его лучшие стороны! Человек должен постоянно духовно развиваться. А для этого нужны знания. Как знаниям проникнуть в человеческую душу,остаться там, дать ростки доброго, светлого, прекрасного? Помочь пробудить внутренний дух ребенка, реформировать духовный мир учителя сегодня возможно благодаря предмету “Самопознание».  Программа нравственно-духовного образования «Самопознание» основана на целостном подходе к пониманию человека, как обладающего не только биологической и социальной, но и высшей духовной природой. Включение в нее   трудов Абая и Шакарима  должно помочь подрастающему поколению осознать своё высшее духовное начало.  Как учитель  начальных  классов  твердо убеждена, что прививать духовно-нравственные ценности  необходимо, акивно включая в программы воспитания и образования лучшие образцы духовной культуры казахского народа и виднейших его мыслителей: Абая и Шакарима.

 

Анастасия  ШЕЛЕПИНА,

учитель начальных класов

СШ  имени  Аль-Фараби, с.Байтерек

Соңғы жаңалықтар

Қаз 03, 2024

АЭС құрылысы: жаһандық прогресстің…

Сарапшылар АЭС-тің әлемдегі жұмысына тоқталды АЭС – арнайы білімді қажет ететін жоғары…
Қаз 03, 2024

АЭС-ті тек бір мемлекет сала алмайды…

Мәжіліс депутаты Мақсат Толықбай АЭС құрылысына қатысты ойын айтты, деп хабарлайды BAQ.KZ…
Қаз 03, 2024

Жетісулықтар АЭС-тің ел дамуындағы…

АЭС құрылысын қолдау жөніндегі Халықтық штаб Жетісу облысы халқына рефрендумның маңызын…
Қаз 03, 2024

АЭС тұрақты дамуға жол ашады

АЭС салуды қолдау жөніндегі Қызылорда аймақтық және қалалық Халықтық штаб мүшелері…
Қаз 03, 2024

АЭС экономиканы дамытуға септігін…

Талқылаудың негізгі тақырыбы Қазақстанда атом электр стансасын салу перспективасы болды…
Қаз 03, 2024

Строительство АЭС: диалог между…

Строительство АЭС: диалог между Народным штабом AMANAT и жителями Шемонаихи и района…
Қаз 03, 2024

АЭС экономика инфрақұрылымын…

Қазақстан дүние жүзіндегі уран рудасының ең бай қорларының біріне ие, маңызды шешім –…

Күнтiзбе

« Қазан 2024 »
Дс Сс Ср Бс Жм Сб. Жк
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Кез келген материалды
көшіріп басу үшін
mezet.kz - ке гиперсілтеме
қою керек 

Яндекс.Погода

 

https://kurs.kz/ - Курсы валют в обменных пунктах г. Алматы и других городах Казахстана

Жарнама

для детей, достигших 12 лет